E-ITSPEA 11: Arendus- ja ärimudelid

 Arendus- ja Ärimudel


 Selles postituses räägin ühest ärimudelist ja arendusmudelist ning toon näitena välja vastavaid mudeleid kasutanud firma või toote.
    Spotify on üks tuntuimatest muusika voogedastus teenus, mida tänapäeval kasutataks ning minu arust see arendus kui ka ärimudel(koos hea ideega) millel nendel firma põhineb tagas neile sellise õnnestumise.
    Spotify kasutab sammsammulist mudelit aka incremental. Antud mudeli puhul kasutatakse järkjärgulist ning korduvat arendust, et iga samm mis võetakse rahuldaks aina rohkem klientide vajadusi. Spotify esimene versioon tuli välja aastal 2006. ning sealt maalt alates nad on arendanud oma programmi step by step ning tulles vastu oma klientide nõudmisteel on nad saanud üheks populaarseimaks programmiks oma valdkonnas.
    Spotify kasutab ärimudelit nimega Freemium, mis tähendab et tehniliselt on toode tasuta aga pakutakse ka tasulist versiooni mis pakub rohkem võimalusi kasutajale. Spotify puhul on tasuta versioon ja siis preemium versioon. Milles preemium versioon pakub laulude skippimst, paremat helikvaliteet, laule saab alla tõmmata ja kuulata offline-s ning mis minu jaoks kõige tähtsam on see, et  eemaldab reklaamid laulude vahelt. Spotify on seda ärimudelit hästi ära kasutanud, sest kuigi algselt mõtled, et mis need reklaamid ja asjad ikka segavad, et sul vahet pole, kuid võin isiklikust kogemusest kui ka 144 miljoni preemiumi konto omaniku eest öelda, et need reklaamid ja ainult shuffle mode läheb tüütaks ja see 6.99 kuus ei tundu enam niipalju ning sa ikkagi ostad selle ära.


Kasutatud allikad:


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Arvutid ja paragrahvid IIː litsentsid ja autoriõigus

E-ITSPEA 14: Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid